Porady żywieniowe dotyczące zapobiegania chorobom

Niektórzy ludzie obawiają się, że mogą zachorować na raka, ponieważ w ich rodzinie byli krewni, którzy rozwinęli tę chorobę, podczas gdy inni po prostu chcą zapobiec rozwojowi choroby. Niezależnie od motywacji, wybory żywieniowe są ważne i mogą wspierać i wzmacniać układ odpornościowy w walce z komórkami złośliwymi.

Nie wszystkich problemów zdrowotnych można uniknąć, ale z pomocą określonej diety można utrzymać równowagę zdrowotną przez długi czas. Badania wykazały już, że w dość dużym procencie styl życia wpływa na pojawienie się raka lub jego negatywną ewolucję. Zatem unikanie palenia, alkoholu, ćwiczenia i zdrowa dieta to dobry początek antyrakowego stylu życia.

Porady żywieniowe dotyczące zapobiegania chorobom

Wraz ze zmianą szkodliwych nawyków, wskazane byłoby, aby każda osoba dowiedziała się więcej o pokarmach, które mogą stymulować rozwój raka oraz tych, które mogą zwiększyć odporność organizmu. Nieświadomie można jeść pokarmy, które stymulują rozwój raka i zaniedbać pokarmy bogate w składniki odżywcze, które mogłyby chronić przed nim.

Jedzenie dużej ilości owoców i warzyw

Najskuteczniejsza dieta w zapobieganiu lub zwalczaniu raka to taka, która opiera się głównie na warzywach, owocach i pełnych ziarnach (w tym nasionach, orzechach, orzeszkach ziemnych itp.) Żywność powinna być konserwowana i spożywana w jak najbardziej naturalnym stanie. Im mniej żywność jest przetwarzana, oczyszczana, mieszana z innymi składnikami lub modyfikowana na różne sposoby, tym jest zdrowsza. Istnieją różne sposoby, aby dodać do swojej codziennej diety warzywa, owoce, nasiona, pełne ziarna itp.

Każdy talerz z jedzeniem powinien zawierać co najmniej dwie trzecie pełnych ziaren, warzyw lub owoców.

Nabiał, ryby, mięso nie powinny przekraczać więcej niż jednej trzeciej dziennego spożycia pokarmu. Z drugiej strony, człowiek nie musi zostać wegetarianinem, aby być zdrowym. Znacznie zdrowiej jest zjeść jabłko zamiast szklanki soku jabłkowego lub miskę płatków owsianych z rodzynkami zamiast owsianego ciastka z rodzynkami.

Skoncentrowanie się na spożyciu błonnika

Kolejną korzyścią z owoców i warzyw dla organizmu człowieka jest to, że zwiększają one spożycie błonnika. Błonnik odgrywa istotną rolę w oczyszczaniu układu pokarmowego i utrzymaniu jego zdrowia. Poprawiają trawienie, regulują perystaltykę i tranzyt jelitowy. Błonnik znajduje się w owocach, warzywach i pełnych ziarnach. Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej naturalne i nieprzetworzone pokarmy są spożywane, tym większa jest w nich zawartość błonnika. Mięso, nabiał, cukier, makarony i ciastka nie zawierają błonnika.

Zmniejszenie spożycia mięsa

Badania wykazały, że wegetarianie są o około 50% mniej narażeni na zachorowanie na raka niż osoby jedzące mięso. Jaki jest związek między mięsem a ryzykiem raka? Po pierwsze, w mięsie brakuje błonnika i innych składników odżywczych, które chronią organizm przed rakiem. Dodatkowo zawiera również dość dużą ilość tłuszczów nasyconych, które są szczególnie niebezpieczne. A diety wysokotłuszczowe często były związane z rakiem. A mięso, w zależności od sposobu przygotowania, może rozwijać substancje rakotwórcze.

Nie należy jednak całkowicie eliminować mięsa z diety, chyba że jest to pożądane. Większość ludzi je więcej mięsa niż jest to zdrowe. Ryzyko zachorowania na raka można znacznie zmniejszyć, ograniczając ilość mięsa zwierzęcego i zwracając uwagę na sposób jego przyrządzania.  Spożycie mięsa powinno być ograniczone do minimum, a całkowita ilość mięsa w diecie nie powinna przekraczać 10-15% wszystkich kalorii;

Mądrze dobrane tłuszcze

Porady żywieniowe dotyczące zapobiegania chorobomGłówną korzyścią ze zmniejszenia ilości mięsa jest to, że automatycznie zmniejszy się poziom niezdrowych tłuszczów w organizmie. Dieta wysokotłuszczowa zwiększa ryzyko wystąpienia wielu nowotworów. Rozwiązaniem nie jest jednak rezygnacja z tłuszczów, gdyż niektóre ich rodzaje mogą nawet stanowić ochronę przed tą podstępną chorobą. Kluczem jest mądre ich wybieranie i spożywanie z umiarem.