Buduj swoją pewność siebie

0

„Nigdy nie wolno negocjować ze strachu, ale nigdy nie wolno się bać negocjowania” – powiedział prezydent John F. Kennedy. Jednak większość ludzi uważa nawet pomysł omówienia podwyżki za niewiarygodnie przerażający.

  1. I pracodawcy o tym wiedzą, co pomaga im w przewadze nad pracownikami, którzy wyrządzają sobie wiele krzywdy, załatwiając proponowaną im początkowo pensję.
  2. Badanie opublikowane w Journal of Organizational Behavior wykazało, że osoby, które negocjowały swoją początkową pensję, podniosły ją średnio o 5000 USD.

Chociaż 5000 dolarów może wydawać się niewiele w porównaniu z trudnością negocjowania z szefem, badanie wykazało, że koszt nienegocjowania wynagrodzenia może być ogromny. Ponieważ każda kolejna podwyżka zwykle opiera się na procentach wynagrodzenia, opłaca się negocjować wynagrodzenie przy każdej okazji i stać się świetnym negocjatorem.

Negocjacje są zarówno sztuką, jak i nauką, a dobrą wiadomością jest to, że można się ich nauczyć. Istnieją dziesiątki opracowań naukowych, które pomogły ukształtować sprawdzone metody negocjacji, a także zebrać sugestie od profesjonalnych rekruterów z ponad 40-letnim doświadczeniem. Podsumowaliśmy je w 11 punktach wymienionych poniżej:

Wynagrodzenia za studia

Nie należy lekceważyć znaczenia badań w negocjacjach. Musisz mieć jak najwięcej informacji: w dzisiejszych czasach nie ma wymówki, aby tego nie robić.

Korzystaj ze stron internetowych, które pozwalają analizować i porównywać swoje zarobki z zarobkami kogoś na tym samym stanowisku co Ty (dwa przykłady to „Twoja pensja” i Neuvoo) i rozmawiaj z ludźmi z branży (w tym z obecnymi lub przyszłymi współpracownikami, jeśli to możliwe). To powinno dać ci całkiem dobre wyobrażenie o tym, co osiągają ludzie w podobnych rolach.

Znaj swoją wartość

Po zakończeniu badań musisz wiedzieć, co wnosisz do stołu. Jakie masz umiejętności, doświadczenia szkoleniowe, atrybuty lub cechy osobowości, które trudno byłoby znaleźć pracodawcy? I, co równie ważne, ile kosztowałoby ich znalezienie innego kandydata takiego jak ty?

  1. Gdy masz już pojęcie o swojej „wartości rynkowej”, oblicz, ile potrzebujesz, aby móc pokryć czynsz lub kredyt hipoteczny, kredyty i wydatki. Musisz znać absolutne minimum, które chciałbyś zaakceptować, w przeciwnym razie negocjacje byłyby stratą czasu.
  2. Aby uzyskać odpowiednią kombinację korzyści i doświadczenia, możesz chcieć zejść poniżej kursu rynkowego, ale musisz zdecydować, czy jest to odpowiednie dla Ciebie.

Jarka Kunova, rekruter i menedżer operacyjny Newscorp, mówi: „Bądź pewny siebie, ale nie agresywny i wiedz, co jest dla ciebie ważne, aby czuć się szczęśliwym w swojej roli […] wartość ma każdą formę, nie tylko jako wynagrodzenie”.

W handlu nie zaszkodzi wspomnieć, że masz inne oferty (jeśli są prawdziwe) i to będzie Twoja największa dźwignia. Rzadki zasób jest zawsze ceniony wyżej niż ten, który jest łatwo dostępny, a pracodawca już zainwestował czas i zasoby w rekrutację lub szkolenie.

To może być naprawdę łatwe, aby nie być luźnym w stresującej sytuacji. Jeśli masz skłonność do poddawania się nerwom, spróbuj postawić się (metaforycznie) na miejscu kogoś innego. Badania opublikowane w czasopiśmie Social Cognition wykazały, że myślenie o kimś, kto jest w czymś dobry, sprawi, że staniesz się jeszcze lepszy. Przed rozpoczęciem negocjacji wyobraź sobie w umyśle postać kogoś, kto reprezentuje wykwalifikowanego negocjatora.

Skoncentruj się na pierwszych 5 minutach

Pierwsze 5 minut ma kluczowe znaczenie w każdej negocjacji, więc wydobądź swoją najbardziej asertywną i towarzyską jaźń. Użyj swojego pewnego siebie i silnego alter ego, aby poprowadzić dyskusję.

Sformułuj swoją dyskusję pod kątem wyników i pamiętaj, że najważniejsze będzie zwrócenie uwagi na firmę, a nie ograniczenia finansowe lub to, na co „zasługujesz”. Bądź miły i sympatyczny, ale stanowczy. Bądź pozytywnie nastawiony – powiedz, jak bardzo lubisz (lub chciałbyś) pracować w firmie i co wnosisz (lub przyniosłeś) do stołu negocjacyjnego.

Skoncentruj się na pierwszych 5 minutach„Znowu” twoja dokładna figura

Po przeprowadzeniu badań powinieneś mieć na uwadze konkretną kwotę. Kilka badań wykazało, że takie liczby kotwiczące „przyciągają” osądy ku sobie, dlatego psychologowie społeczni zalecają zaczynanie od góry. Pozwala to na zmniejszenie przestrzeni, a druga strona poczuje się, jakby również wygrała.

Badanie przeprowadzone przez Columbia Business School sugeruje również znalezienie dokładnej kwoty zamiast zaokrąglania w górę, aby Twoja propozycja była jeszcze silniejsza (na przykład 63 500 euro zamiast 60 000 / 65 000 euro), ponieważ pokazuje, że przeprowadziłeś wyszukiwanie.

Bądź świadomy uprzedzeń seksualnych

Powszechnie wiadomo, że kobiety otrzymują niższe przeciętne wynagrodzenie niż ich koledzy. Według strategii Harvard Law School: Strategie negocjacyjne dla kobiet: tajemnice sukcesu, kobiety powinny mierzyć wyżej; formułować swoje żądania pod kątem korzyści dla innych; ze zwróceniem uwagi na cele odniesienia i odpowiednie dane (patrz nr 1).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj